keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

Sijoitustiedot

Mooi!

Nyt vihdoin otan itteäni niskasta kiinni ja kirjotan tän postauksen! Eli melkein kaksi viikkoa sitten mun sähköpostiin kilahti YFU:lta mun sijoitustiedot! Ette arvaakkaan kuinka yllättyny ja iloinen olin, koska olin jo varautunu siihen, että saan ne vasta viikkoa ennen lähtöä :D

Toivoin oikeestaan alusta asti, että pääsisin jonnekkin rantakaupunkiin  (Kapkaupunkiin). Johannesburgin lisäksi en siis tienny muita kaupunkeja, joten olin mielessäni päättäny, että sinne haluaisin.. No, tiesin koko ajan että on aika epätodennäköistä, että pääsisin sinne, mutta toinen mun toive oli etten "joutuis" Johannesburgiin. Johannesburg on siis yks maailman rikollisimmista kaupungeista joten.. :D Jossaki vaiheessa mulle tuli semmonen olo etten enää haluakkaan Kapkaupunkiin ja hyvä ettei mun ite tarvi päättää minne meen.

En siis "joutunu" Johannesburgiin tai "päässy" Kapkaupunkiin, vaan kaupunki jossa elelen kuukauden päästä on nimeltään Witbank (toiselta nimeltään Emalahleni).
Se sijaitsee koillis- Etelä-Afrikassa, eli se ei oo rantakaupunki. Witbank on suunnilleen parin sadan kilometrin päässä Johannesburgista ja noin sadan kilometrin pässä Pretoriasta eli Etelä-Afrikan pääkaupungista. Witbank ei oo mikään iso kaupunki, ilmisesti pienempi kuin missä Suomessa asun. 



Mun host-perheseen kuuluu vanhemmat ja kolme nuorempaa sisarusta. Joten perhe on ihan erilainen kuin mihin oon Suomessa tottunu. Mulla on siis yks sisko ja kaks veljeä. Toinen veljistä ja sisko käyvät samaa koulua mun kans, mutta ne on Afrikaansinkielisellä luokalla ja mun luokka on englanninkielinen. Sen verran vielä perheestä, että se niiden koti on pieni farmi! Paljon muuta en osaa vielä sanoa vaikka oonki jutellu host-äidin ja -siskon kanssa. Ainiin, vietän joulukuussa kesäloman Durbanissa, eli rantakaupunki tuossa kuvassa oikealla!

Koulussa oon siis englanninkielisellä luokalla, mistä oon toooosi ilonen. Meiän koulussa on noin 2000 oppilasta, eli neljä kertaa niin paljon kuin mun koulussa Suomessa.. Koulun jälkeen siellä on eri harrastuksia, esimerkiksi rugbya, krikettiä ja ammuntaa. Mulla on muistaakseni neljä pakollista ainetta ja kolme muuta voi sitte valita ite. Kerron tarkemmin tuosta koulusta ja aineista sitten kuukauden päästä!

Oon tosi innoissani tuosta perheestä ja muutenki alkaa jo jännittää lähtö! Tuliaisia oon ostanu jo vähän, mutta on kyllä vaikeaa keksiä asioita/esineitä, jotka kuvais jotenki Suomea.  Vinkit on enemmän kuin tervetulleita! :) Eilen tosiaan meni rikki 30 päivää lähtöön! ääks.. 

Voisin jaaritella tässä loputtomiin, mutta eipä mulla tainnu olla muuta! :)

- Anna

4 kommenttia:

  1. Fatzerin suklaata, ruisleipää, salmiakkia ainaki!

    VastaaPoista
  2. Vuosi sitten kamppailin saman ongelman kanssa, että mitä tuliaisiksi.. ruisleivän sijaan ostin hapankorppuja, no sitten tietysti suklaata, ostin suomesta kertovan kirjan saksaksi (olin siis saksassa vaihtarina) ja sitten vielä tein omasta elämästäni valokuvaalbumin! tuon albumin tekemistä suosittelen, hostit on niin innoissaan kattelemassa millaselta elämä omassa kotimaassa näyttää, ja tuon albumin voi sitten pitää itsellään :) ja suomalaisessa kirjakaupassa on ainakin hurja valikoima kaikenmaailman suomikirjoja, akateemisessa varmasti vielä parempi, jos sinne on mahdollisuus päästä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon vinkeistä! :) Tuo valokuva-albumi on kyllä hyvä idea ja taidanpas alkaa semmosta tekemään! Pitää tosiaan vielä kierrellä kirjakauppoja, jos sieltä löytyisi joku kiva Suomi-kirja. :)

      Poista