lauantai 3. tammikuuta 2015

Cape Tour Day 1 & 2

Moi!

Joulukuu tuli ja meni, siinä samassa joulu ja uusi vuosi ja nyt ollaankin jo vuoden 2015 puolella! Mua vähän hävettää etten oo saanu kirjoitettua tänne aiemmin, mutta muutakin tekemistä on ollut ja kirjoittaminen on tuntunut jotenkin vaikealta. Nyt kuitenkin olen palannut ja yritän saada aikaiseksi muutamia postauskia kuukausi sitten olleelta Cape Tourilta. Durbanin matkastakin ja joulusta on tulossa postauksia, kunhan kerkeän!


Matka oli tosi onnistunut, vaikkakin kahtena päivänä olin jonkinlaisessa mahataudissa. Olin siis ilmeisesti syönyt jotain sopimatonta… Toinen ikävämpi juttu oli se, että paloin jaloista tosi pahasti. Viimeisinä päivinä mun jalat olivat älyttömän turvoksissa, kävely ja seisominen sattui, ja sääriin tuli suuret rakot, jotka näyttivät siltä, että olisin kaatanut kehuvaa vettä päälle.. Nyt oon jo hyvässä kunnossa, eli ei huolta. No, kaikesta oppii, ja ainakin ensi kerralla muistan laittaa myös jalkoihin aurinkorasvaa..

Tourilla käytiin tosi hienoissa paikoissa, ja mulla onkin kertynyt 2613 kuvaa kahdentoista päivän aikana.. Ajattelin tehdä reissusta monta postauta, koska kuvia on niin paljon ja mun on todella vaikeaa valita vain muutamat kuvat. En aio tehdä jokaisesta päivästä erillistä postausta, muuten niitä tulisi niin paljon ja osa päivistä oli lähinnä bussissa istumista, joten niiltä päiviltä ei ole kuvia.
Voisin kuitenkin aloittaa kahdesta ensimmäisestä päivästä :)


Day 1 – Kimberley /Big Hole Museum
Osa vaihtareista oli erään YFU:laisen luona yötä, ennen varsinaisen matkan alkamista. Lähdimme siis Pretoriasta bussilla viideltä aamulla. Toiselta puolelta pretoriaa kyytiin tuli muutama vaihtari ja loput vaihtarit tulivat kyytiin Johannesburgista. Suurin osa päivästä kului matkustaessa, mutta Iltapäivästä olimme Kimberleyssä, joka on tunnettu entisestä timanttikaivoksesta. Tästä kyseisestä kaivoksesta on tehty museo, jossa vierailimme. Seuraavat kuvat ovat museosta ja pienestä kylästä sen ympärillä.

DSC_0019
DSC_0032
DSC_0044
DSC_0046
DSC_0055
DSC_0060
DSC_0087
DSC_0105
DSC_0129

Day 2 – Oudtshoorn /Waterfall

Lähdimme aamusta taas ajamaan kohti seuraavaa yöpymispaikkaa. Matkustimme jälleen koko päivän, eikä tuona päivänä ollut mitään aktiviteetteja. Matkan varrella kuitenkin pysähdyimme katsomaan pientä vesiputousta :)

DSC_0176
DSC_0236
DSC_0258
DSC_0260

-Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti