tiistai 29. huhtikuuta 2014

Höpötystä hakupaketista & alle 100 päivää lähtöön!

Heippa!

Oon tämänkin postausksen kanssa "pikkasen" myöhässä, mutta aattelin nyt vähän höpötellä tuosta hakupaketista. Eli YFU:n vaihtareitten pitää täyttää sähköinen hakupaketti vai onkohan sen nimi sittenkin joku oppilaskansio No kuitenki, sinne pitää skannailla ja täyttää tietoja ja niiden  perusteella sitten järjestö valitsee sopivan isäntäperheen, ja isäntäperhe oppilaan. Ei sen tekeminen kovin vaikeaa ollut, mutta oli se kyllä työlästä... Sitä varten juoksin hammaslääkärissä, entisen luokanvalvojani luona, rehtorilla, koulusihteerillä, terveydenhoitajalla ja lääkärillä. Lääkäri oli vieläpä yksityinen, koska julkiselle ei saanut enää aikoja hakupaketin eräpäivään mennessä... Hakupakettiin piti laittaa tietoa itsestä ja luonteesta sekä harrastuksia ja muita kinnostuksenkohteita ja erilaisia toiveita vaihtovuodelle.  Terkkarilla kävin täyttämässä rokotustiedot ja kyselin vähän mitä rokotteita Etelä-Afrikkaan tarvii. Luulin että mun pitäis ottaa liuta erilaisia rokotteita mutta ei, mulla on kaikki paitsi yks rokote voimassa! Lisäksi hakupakettiin piti kirjoittaa kaksi kirjettä, oma ja vanhempien. Olihan siinä tekemistä, mutta onneksi nuo kaikki on nyt takana päin ja nyt voin jo pikkuhiljaa odotella perhetietoja! Kyllähän siinä aikaa menee, enkä usko että saan perhetiedot ennen kesää, mutta toivossa on hyvä elää.... :D Vielä pitäis skarpata koulussa, koska järjestöllä on tiettyjä vaatimuksia arvosanojen suhteen. No, ehkä niistäki selvitään :)

1

Tällä hetkellä mulla on hyvä olo siitä, että päätin lähteä.. Tottakai mulle tulee välillä semmonen olo, että en oo valmis lähtemään enkä tuu selviämään siellä... mutta oikeestaan nyt mun päätös on vaan vahvistunu. Musta tuntuu että tarviin tämän ensimmäisen lukiovuoden jälkeen taukoa ja koulu alkaa muutenki stressata, se vaan vahvistaa sitä, että haluan lähteä. Kuitenkin toivon, että tuosta tulevasta valmennuksesta on hyötyä ja että sieltä saa sen verran hyviä ja neuvoja, että oon kesän jälkeen valmis lähtemään.
2
Eilen oli tasan 100 päivää lähtöön! Se on tosi vähän, kun vertaa siihen, että sain tiedon siitä, että pääsen vaihtoon vähän ennen joulua eli n. 140 päivää sitten. (joo, mulla on kaikesta mahdollisesta laskurit puhelimessa :D ) Eli mun arvioitu lähtöpäivä on 6.8, mutta kyllä tuo saattaa vielä muuttua, Aika kyllä kuluu älyttömän nopeasti ja YFU:n valmennuski on vähän reilu parin viikon päästä! Nyt mulla on menossa viimeinen jakso ennen kesää ja vaihtovuotta! Aika raskas kylläkin, mutta ehkä jaksan nyt kun on aamuisin niin valoisaa ja kesä on ihan kohta!


- Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti